BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at arbejde med internationale uddannelsesprogrammer og bevillingsadministration? Kan du tage fagligt ansvar for et administrativt team og er du god til økonomi, it og administrative processer? Så er du måske vores nye kollega i styrelsens Kontor for Internationale Uddannelsesprogrammer og Bevillingsadministration.
Vi skaber fundamentet for fremtiden
Viden former fremtiden. I Uddannelses- og Forskningsministeriet arbejder vi for at skabe værdi i samfundet gennem fremragende uddannelse og forskning. Vi skaber et solidt fundament for de videregående uddannelser og forskningen i Danmark, så nye idéer kan spire og skabe vækst.
Om stillingen
Du skal arbejde i Kontoret for Internationale Uddannelsesprogrammer og Bevillingsadministration i Svendborg. Kontoret arbejder med internationalisering på alle niveauer af det formelle uddannelsessystem og ungdomssektoren ved at varetage information, rådgivning og administration af en række nationale, nordiske og europæiske programmer og ordninger, der understøtter mobilitet og internationalt uddannelsessamarbejde. Kontoret arbejder tillige med bevillingsadministration og servicerer Uddannelses-og Forskningsstyrelsen og Danmarks Frie Forskningsfond.
Den ledige stilling som teamkoordinator er til området, der varetager bevillingsadministration for kontorets internationale uddannelsesprogrammer.
Vi søger en specialkonsulent, som har lyst til at tage det faglige ansvar for et administrativt team og bevillingsadministrationen af projekter inden for Erasmus+ og Nordplus.
Opgaverne omfatter bl.a.
- Fagligt ansvar for bevillingsadministration af Erasmus+ og Nordplus
- Faglig sparring, koordination og udvikling af teamets medarbejdere
- Administration og sagsbehandling
- Udvikling og beskrivelse af arbejdsprocesser
- Vejledning af tilskudsmodtagere
- Tilsyn af tilskudsmodtageres økonomiske administration af tildelte tilskud.
Er du vores nye kollega?
Du har en relevant videregående uddannelse og relevante erfaringer inden for offentlig administration. Ligeledes er det en fordel, hvis du har erfaring med koordinationsopgaver eller faglig teamledelse.
Du bliver en del af et miljø, hvor du udfordres fagligt og personligt, og hvor vi forestiller os, at du:
- har erfaring med eller forudsætninger for faglig sparring, koordinering og udvikling af medarbejdere
- har en solid og god økonomi- og regnskabsforståelse
- har gode it-kompetencer og god forståelse for digitale udviklingsprocesser
- kan tilrettelægge og udvikle arbejdsprocesser
- arbejder selvstændigt, struktureret og målrettet
- har analytisk sans og et blik for nye muligheder
- kan formulere dig klart og præcist i skrift og tale – både på dansk og engelsk
- har gode samarbejdsevner.
En ambitiøs og social arbejdsplads
Du bliver en del af en ambitiøs arbejdsplads med dedikerede og fagligt stærke kollegaer, hvor vi prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen. Vi mener nemlig, at en god kultur med dialog og samarbejde er forudsætningen for, at vi lykkes. Derfor er her plads til grin i den travle hverdag. Samtidig får du gode udviklingsmuligheder og stor fleksibilitet, så du kan balancere faglige ambitioner og privatliv.
Løn og ansættelsesvilkår
Du ansættes i Uddannelses- og Forskningsministeriets koncern efter overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.
Stillingen ønskes besat snarest muligt og senest pr. 1. november 2023.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte souschef Jette Esager Rasmussen på jera@ufm.dk eller områdeleder Anne Mygind Brodersen på ambr@ufm.dk.
Søg stillingen
Klik på knappen ”søg stillingen” eller søg via vores hjemmeside www.ufm.dk/job-i-ministeriet. Vi skal have din ansøgning senest 11. september 2023 kl. 12.00.
Vi forventer at holde to samtalerunder. Mellem første og anden samtalerunde gennemføres personlighedstest.
Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Uddannelses- og Forskningsministeriet er medlem af foreningen Lige Adgang.
Om Uddannelses- og Forskningsstyrelsen
I Uddannelses- og Forskningsstyrelsen løfter vi en bred portefølje af faglige og administrative opgaver og projekter, der understøtter videreudvikling af dansk forskning, videnbaseret innovation og en løbende kvalitetsudvikling på de videregående uddannelser i et godt internationalt samspil på både forsknings- og uddannelsesområdet. Det sker i tæt dialog med de videregående uddannelsesinstitutioner og øvrige aktører med afsæt i dyb faglighed på de relevante områder. Styrelsen har også ansvaret for den ordinære uddannelsesstøtte (SU) og en række andre særlige støtteordninger for uddannelsessøgende samt ansvaret for drift og udvikling af SU-systemer, studieadministrative it-systemer mv.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rødovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Uddannelses- og Forskningsministeriet, Haraldsgade 53, 2100 København Ø
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171327&DepartmentId=10205&MediaId=2687&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5887753