BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
- Forlænget ansøgningsfrist
Brænder du for at lede et team, der har ansvaret for Bygningsstyrelsens porteføljestrategi og analyser – udviklingen af en ejendomsportefølje på over 4 mio. m2 – og er en frontrunner i udarbejdelsen af digitale løsninger i styrelsen? Så er du måske den, vi søger.
Stillingen er placeret i styrelsens Center for Udlejning, der ledes af to centerchefer med ansvar for hver deres tre fagteams. Du vil få personaleansvaret for Team Porteføljeudvikling & Analyse, som består af otte medarbejdere, heraf tre studenter. Du kan læse mere om Center for Udlejning HER. I stillingen kommer du til at indgå som en del af ledelsesgruppen, hvor du skal bidrage til et godt tværgående samarbejde, hvor vi tager fælles ansvar for videndeling på tværs, den videre udvikling samt den løbende drift af centeret.
Dine opgaver og arbejdsområde
Team Porteføljeudvikling & Analyse står for at udarbejde og eksekvere på strategi og udvikling af primært vores portefølje af erhvervsejendomme. Derfor er teamet hele tiden opmærksom på analyser og strategiske indsatser, der kan optimere statens ejendomsportefølje og skabe værdi for vores kunder. Derudover har teamet også ansvar for vurdering af porteføljen, udvikling af finansielle modeller og rammer.
Team Porteføljeudvikling & Analyse har også en nøglerolle i arbejdet med digitalisering af centrets processer, værktøjer og ydelser. Vi har høje ambitioner på dette område, og det forventes, at du som teamleder sætter dit præg på området og bidrager til at drive det fremad.
I stillingen som teamleder er du "spillende træner". Det vil sige, at du har dine egne opgaver samtidig med, at du har ledelsesansvaret for alle opgaver i teamet. Opgaverne omfatter blandt andet:
- beslutningsoplæg til direktion og politisk niveau for nye byggerier og investeringer i den eksisterende portefølje
- initiering og gennemførsel af køb i et tværgående samarbejde med øvrige centre i styrelsen
- digitalisering af store opgaver som fx ejendomsvurderinger, budgettering og lejeberegninger
- at gøre både egne og offentlige data tilgængelige så det understøtter analyse- og forretningsbehov både i centret og i Bygningsstyrelsen bredere set
- politisk betjening hvor opgaverne veksler mellem det overordnede strategiske niveau og de konkrete sager og økonomiske beslutninger på ejendomsniveau
Som teamleder varetager du den daglige ledelse af teamet med reference til centerchefen. Du vil varetage driftsledelse ud fra KPI'er samt styringstavler, og du vil have ansvar for, at teamet udvikles og derved har de rette kompetencer til at komme i mål med opgaverne. Du vil også være ansvarlig for personaleledelse med afholdelse af 1:1 samtaler, MUS samt lønsamtaler i forbindelse med den årlige lønrunde.
Dine kompetencer og kvalifikationer
Vi forestiller os, at du har en økonomisk, samfundsvidenskabelig eller anden relevant akademisk uddannelse på kandidatniveau. Derudover forventer vi, at du har solid erhvervserfaring inden for ejendomsbranchen eller fra en politisk styret organisation samt konkret erfaring som projektleder eller på anden vis har haft faglig ledelsesansvar. Erfaring med personaleledelse er en fordel, men ikke et krav.
Derudover ligger vi vægt på, at du:
- Har politisk, økonomisk og juridisk forståelse
- Har kendskab til rammerne for offentlig forvaltning
- Er en tydelig og stærk kommunikator – især skriftligt
- Formår at understøtte videndeling og samarbejde på tværs
- Kan understøtte medarbejdernes udvikling, motivation og trivsel
Løn-og ansættelsesvilkår sker som chefkonsulent med personaleledelse efter overenskomst for Akademikere i staten. Bygningsstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet, og dit ansættelsesområde vil derfor være ministeriet med til enhver tid tilhørende styrelser.
Dit arbejdssted vil være Carsten Niebuhrs Gade 43, 1577 København V. Der vil være forventning om rejseaktivitet i mindre omfang fx til vores kontor i Skanderborg og når et besøg på en ejendom er relevant.
I Bygningsstyrelsen har vi en aktivitetsbaseret kontorindretning. Det betyder, at vores kontormiljø er indrettet i arbejdsområder, der understøtter de arbejdsopgaver, du løser i løbet af din arbejdsdag. Vi har valgt den aktivitetsbaserede indretning, fordi vi i Bygningsstyrelsen ønsker at styrke vores samarbejde og videndeling samt understøtte et godt arbejdsmiljø med høj trivsel.
Ansøgning og kontakt
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte centerchef i Center for Udlejning Peter Torp Madsen på telefon tlf. 4170 1087.
Passer profilen på dig, hører vi meget gerne fra dig. Upload din ansøgning, CV og eksamensbeviser via vores hjemmeside senest d. 24. august kl. 12.00. Du søger stillingen ved at gå ind på www.bygst.dk/job. Vi forventer at afholde i uge 35 og 36 med henblik på tiltrædelse pr. 1. november 2023 eller efter aftale. Der vil være et testforløb i forbindelse med ansættelsen.
Om Bygningsstyrelsen
Bygningsstyrelsen er en ejendomsvirksomhed og bygherre for staten og universiteterne. Vi har ansvar for at levere attraktive, bæredygtige og veldrevne arbejdspladser, så vores kunder – universiteterne, politiet, domstolene og centraladministrationen – kan koncentrere sig om kerneopgaverne. Vil du læse mere om, hvem vi er og hvad vi gør, kan du gøre det HER og du kan ligeledes læse om vores medarbejderes karrierehistorier HER.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rødovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Bygningsstyrelsen, Carsten Niebuhrs Gade 43, 1577 København V
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 24-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170580&DepartmentId=7832&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5873039