Teamleder til børne- og familieafdelingen med fokus på socialfaglig udvikling og ledelse

dato

Børne- og Familieafdelingen søger en teamleder til en fast stilling med tiltrædelse 1. august 2025.
Vores dygtige teamleder skal videre til spændende nye udfordringer, og derfor søger vi nu en ny teamleder til team Syd.
Hvis du ønsker at være med til at understøtte en ny organisationsstruktur i en afdeling med høje socialfaglige ambitioner, hvor vi vægter et stærkt sammenhold, og har gang i visionære udviklingsplaner, så er du måske vores nye teamleder. Du vil blive en del af et lederteam som består af leder af myndighedsområdet og i alt tre teamledere.

I 2024 besluttede vi at foretage en organisationsændring for bedre at kunne sikre et godt arbejdsmiljø med nærværende ledelse, samtidig med implementeringen af Barnets Lov, DUBU og ICS.

Teamlederne har en særlig funktion i forhold til at sikre høj kvalitet i det daglige arbejde både socialfagligt, juridisk og i sammenhæng med de økonomiske rammer. Teamlederne varetager både den faglige og personalemæssige ledelse. Det er vigtigt at du har en åben, energisk og anerkendende ledelsesstil, hvor du lytter til medarbejderne.

Som teamleder skal du også varetage bagvagten for den sociale døgnvagt hver 3. uge.

Dine opgaver vil bl.a. bestå af:

  • Sikre trivsel og udvikling af medarbejderne
  • Bidrage til den fortsatte implementering af Barnets Lov, herunder styrket inddragelse af barnet.
  • Fortsat implementering af ICS og DUBU
  • Faglig sparring og mødefacilitering
  • Sagsgennemgang for at sikre kvalitet og økonomi
  • Kvalitetssikring af bl.a. børnefaglige undersøgelser, handleplaner, B&U udvalg og afgørelser
  • Drifts- og personaleledelse, herunder ansættelse, MUS-samtaler, ferieplanlægning og sygefravær.
  • Tilgængelighed for sparring med døgnvagten hver 3. uge

Vi forventer, at du har:
  • En socialfaglig uddannelse
  • Erfaring indenfor myndighedsarbejde på børne- og ungeområdet og gerne ift. de metoder vi anvender.
  • En nærværende, nysgerrig, tålmodig og inddragende tilgang
  • Evne til at navigere og prioritere i en kompleks arbejdsmængde
  • Helhedsorientering med blik for tværfagligt samarbejde
  • Kreativ, nytænkende og samarbejdsorienteret tilgang
  • Evne til at kommunikere tydeligt og bevare overblikket i travle perioder
  • Evne til at fremme konstruktivt samarbejde med barn/ung, forældre og samarbejdspartnere
  • Et godt humør og positiv indstilling

Derfor skal du vælge os
Vi har store faglige ambitioner for afdelingen og ønsker et endnu stærkere fagligt samarbejde mellem alle teams, ved blandt andet at anvende fælles faglige metoder i hele afdelingen.

Myndighedsområdet består af et Specialteam med 5 børne- og ungerådgivere, et Visitationsteam med 9 børne- og ungerådgivere, Børne- og Ungeteams Nord og Syd med 8 børne- og ungerådgivere i hvert team, samt et Familieplejeteam med 3 familieplejekonsulenter. Derudover har vi en socialfaglig kontraktforhandler og en udviklingskonsulent.

Familieområdet inkluderer også et familiehus, ungehus, støtte- og kontaktpersoner, specialundervisningstilbud og et børnehus. Vi samarbejder bl.a. tæt med PPR, sundhedsplejen samt skole- og dagtilbudsområdet.

Som teamleder hos os får du:
  • En mulighed for at præge teamet og tænke kreativt
  • Strategisk kompetenceudvikling
  • Et arbejde med høj grad af indflydelse og ansvar
  • Et introduktionsprogram for en god start
  • Et tæt samarbejde med dygtige medarbejdere og ledere.
  • En arbejdsplads, der vægter det kollegiale fællesskab, med fokus på den fælles opgaveløsning.

Løn- og ansættelsesvilkår
I henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Stillingerne er til besættelse pr. 1. august 2025.

Hvis du vil vide mere
Se mere på www.rk.dk. Du er også velkommen til at kontakte leder af myndighedsområdet Ida Matthes på tlf. 3076 7367.

Ansøgning
Send din ansøgning online med relevante bilag og referencer senest mandag den 18. juni 2025. Klik på knappen 'Ansøg online'/'Søg jobbet' for at sende din ansøgning. Vi forventer at afholde samtaler i uge 26.

Rødovre Kommune har røgfri arbejdstid. Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet. Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning.

Rødovre Kommune er en geografisk lille og centralt beliggende kommune med et højt ambitionsniveau for borgerne og byen. Også af den grund er vi en attraktiv og spændende arbejdsplads, og vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet.

Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning. Bemærk, at Rødovre Kommune har røg- og nikotinfri arbejdstid, som betyder, at vi ikke må ryge eller tilsvarende som vapes eller snus i arbejdstiden.

Vores stillinger opslås på fuld tid medmindre andet er angivet i stillingsopslaget.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rødovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Børne- og Ungeteamet, Syd, Else Sørensens Vej, 2610 Rødovre

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-06-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/735a1463-a571-466c-a1c2-6dbe53658818

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet