Ungesagsbehandler til psykisk sårbare unge

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet
Vi søger en koordinerende sagsbehandler til unge aktivitets- og uddannelsesparate i alderen 18-29 år.

Målgruppen består både af unge med svære sociale udfordringer som boligløshed, og misbrug, samt unge der er udfordret helbredsmæssigt i form af autisme spektrum forstyrrelser, skizofreni, personlighedsforstyrrelse, ADHD samt kan være udviklingshæmmede.

Det primære i sagsbehandler funktionen er afklaring og udvikling af arbejdsevne med henblik på tilknytning til arbejdsmarkedet på ordinære eller særlige vilkår. Koordinering af den unges tværfaglige indsatser, herunder inddragelse af netværk, samt støtte til opstart og fastholdelse af uddannelse eller arbejde.

Du bliver en del af Ungeenhedens sagsbehandlergruppe, der ud over dig består af 5 engagerede socialrådgivere og en koordinator. Alle i teamet har en høj grad af faglighed og elsker at nørde med jura og faglighed til den rigtige løsning er fundet.

Sagsbehandlergruppen arbejder systematisk og ud fra en empowerment-tankegang. Motiverer den unge til at fokusere på ressourcer og iværksætter individuelle tværfaglige planer som er afgørende for, at den unge på sigt bliver selvforsørgende på ordinære eller særlige vilkår.

Du får mulighed for ekstern supervision i gruppe med dine nærmeste kolleger.

Din profil
Du skal have en uddannelsesbaggrund som socialrådgiver og have et godt kendskab til målgruppen af psykisk sårbare.

Du skal arbejde systematisk og trives med administrativt arbejde samt fagsystemet momentum.

Du skal kunne arbejde tillidsbaseret med den unge og støtte den unge i at se egne ressourcer samt være kreativ i forhold til at finde de gode løsninger.

Du skal være god til at skabe kontakt og have en høj grad af troværdighed.

Du har gode samarbejdsevner og er fleksibel i forhold en omskiftelig arbejdsdag. Derudover skal du kunne indgå reflekteret i løbende sagssparring med dine kolleger.



Derfor skal du vælge os

Jobcentrets Ungeenhed er en velfungerende afdeling, hvor du oplever god støtte og sparring fra ledelse og 25 kompetente kolleger.

Vi arbejder systematisk og tværfagligt, med stor fokus på metodeudvikling og fælles energi, hermed opnår vi de gode resultater.

Vi lægger vægt på det gode arbejdsmiljø herunder stor indflydelse på eget arbejde, en dialogbaseret arbejdsform, humor og uhøjtidelig ledelsesstil.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er 37 timer om ugen, med flekstid. I henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Stillingen er med opstart 1. april 2024.

Hvis du vil vide mere
Hvis du vil vide mere, kan du læse mere på www.rk.dk . Du er også velkommen til at kontakte Teamchef Vigga Hassing Pedersen 3637 7033, Koordinator Maria Blixt Keller 21627945 eller Melanie Urban 30769508.

Ansøgning
Vi skal have din ansøgning med relevante bilag og referencer senest den 18. februar 2024. Klik på knappen ”søg job” for at sende din ansøgning. Der afholdes samtaler den 21. og 22. februar 2024, men vi kan også være fleksible hvis det falder sammen med vinterferie.

Rødovre Kommune har røgfri arbejdstid. Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet. Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rødovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Rødovre Jobcenters Ungeenhed, Else Sørensens Vej, 2610 Rødovre

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5984211

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet