BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du erfaring som personalekonsulent? Trives du med en hverdag, hvor du kan gøre en forskel, har indflydelse på dit arbejde, gode teamkollegaer og et job med mening?
Vi udvider vores team af personalekonsulenter fra 6 til 8 for at styrke vores rådgivning og support af lederne, den daglige personaleadministration og samarbejdet med de faglige organisationer. Vi søger dig, der er fagligt velfunderet personalekonsulent, og som har lyst til et spændende job, hvor du både kan styrke vores gruppe og fælles faglighed, og selv trives fagligt og socialt.
Personalekonsulentteamet arbejder sammen i mindre grupper, hvor vi har opgaver sammen i relation til forvaltningerne, både HR-partnerlignende og personaleadministrativt. Samtidig har vi faglige specialområder med tværgående ansvar, blandt andet for praksis og udvikling af drift. Det giver fx mulighed for at du kan arbejde HR-partnerlignende med forvaltningerne. En anden mulighed kan være ansvar for uddannelsesområdet, både sundhedsuddannelserne og øvrige uddannelsesaftaler i kommunen.
Jobbet og opgaverne
Som personalekonsulent bidrager du til, at vores skoler, dagtilbud, plejecentre og andre lokale arbejdspladser har gode personaleadministrative rammer. Vi varetager en bred palet af personaleadministrative og udviklingsorienterede opgaver på alle HR-områder. Du får en hverdag med afvekslende opgaver, der blandt andet består i,
- Juridisk rådgivning og sparring med kommunens ledere om overenskomster, aftaler, retningslinjer og arbejdstidsregler mv.
- Rådgivning og sparring om forhold vedrørende MED, organisationsudvikling, personalepolitiske tiltag mv.
- Personaleadministrative opgaver, herunder rekruttering, lønforhandling, udarbejdelse af ansættelsesbreve, indkaldelse til samtaler mv.
- Bistå ledelsen ved tjenstlige samtaler, fraværssamtaler, rundbordssamtaler mv., håndtering af personalesager mv. med fokus på god ledelse og ordentlighed
- Støtte ved årshjulsprocesser, herunder lønforhandlinger
- Forhandling og dialog med de faglige organisationer, herunder udfærdigelse af forhandlingsreferater og aftaler. Vi lægger vægt på et godt og tillidsbaseret forhandlingsmiljø med fokus på at nå til enighed om gode løsninger
- Introduktion og onboard af nye ledere i deres personaleadministrative opgaver, årshjul mm.
- Udvikling af HR-drift og processer med fokus på effekt, digitalisering og brugervenlighed
- Uddannelsesområdet og uddannelsesaftaler, og som særligt område ansvar for kontoreleverne i Rødovre Kommune
I det daglige bliver du en del af personalekonsulentteamet på i alt 8 konsulenter, og du kommer til at referere til personalechefen. Dit team er en del af Løn og Personale, hvor du får to kollegaer i arbejdsmiljøteamet og 8 i Lønkonsulentteamet. Vi kan ikke det hele, men hvis du spørger os, er vi særlige stolte af, at vi:
- understøtter ledelsen i at sikre en stabil drift og udvikler organisationen i en fælles retning
- sparrer med hinanden, da vi tror på løsningerne bliver bedre, hvis der er flere øjne på vores sager
- er en arbejdsplads, hvor vi tror på, at resultater går hånd i hånd med trivsel, arbejdsfællesskab, indflydelse og fleksibilitet
- har forskellige uddannelsesbaggrunde og erfaringer med os, der styrker vores opgaveløsning
Om dig
Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, som både kan være administrativ eller akademisk, fx cand.jur. eller cand.merc.jur.
Du behøver heller ikke at kunne det hele. Det vigtigste er, at du har relevant baggrund og erfaring, talentet og ønsket om at arbejde samme som gruppe. Det er også vigtigt, at det giver mening for dig at du som personalekonsulent er med til at arbejde for en god arbejdsplads til gavn for borgerne i Rødovre Kommune.
Skriv en kort, motiveret ansøgning, og brug dit CV til at beskrive hvad du byder ind med.
Hvis du vil vide mere, før du søger, så læs om din måske kommende arbejdsplads på www.rk.dk. Du er også velkommen til at kontakte personalekonsulent Dorthe Gøricke Petersen på telefon +45 3637 7107 (mellem 9-12) eller personalechef Marianne Fæster Nielsen på +45 2333 2300.
Løn og vilkår
Du ansættes efter gældende overenskomst og efter forhandling og aftale med din forhandlingsberettigede organisation. Der er mulighed for at aftale hjemmearbejde op til to dage om ugen. Det er en nyoprettet stilling, som er ledig til besættelse, gerne 1. marts 2024 eller før.
Arbejdsstedet er Rødovre Parkvej 150, 2610 Rødovre.
Send din ansøgning med relevante bilag og referencer, så vi har den senest søndag den 7. januar 2024.
Rødovre Kommune har røgfri arbejdstid. Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet. Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rødovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Løn og Personale, Rødovre Parkvej, 2610 Rødovre
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5956154