Bliv personalekonsulent i Rødovre Kommune og bidrag til en bedre arbejdsplads

dato

Nu har du muligheden for at blive personalekonsulent i fantastiske Rødovre Kommune. Vi er en geografisk lille og centralt beliggende kommune med et stort ambitionsniveau for borgerne og byen. Også af den grund er vi en spændende og attraktiv arbejdsplads.

Som personalekonsulent i Løn og Personale er du til daglig samarbejdspartner med lederne på vores kommunale arbejdspladser. Kommunens ledere har ansvar for mange forskellige opgaver indenfor børne- og ungeområdet, kultur og fritid, ældreområdet og hjemmeplejen, sundhedsområdet og hele det tekniske område, både by og miljø, parker og veje som infrastrukturen. Læs mere om Rødovre Kommunes opgaver på hjemmesiden www.rk.dk.

Hverdagen som personalekonsulent
Du vil få bestemte fagområder og ledere, som du arbejder sammen med. Det kræver et godt kendskab til de personaleadministrative regler og overenskomster, og til hverdagen hos lederne.

Som personalekonsulent er dig, lederen ringer til med spørgsmål om personale- og ansættelsesforhold. Det er også dig, som fx laver ansættelseskontrakten, når lederen har lavet en rekruttering, og du har en vejledende rolle end-to-end til lederen.

I din dagligdag

  • samarbejder du med bestemte fagområder og ledere
  • skal du have et godt kendskab til personaleadministrative regler, overenskomster og ledernes hverdag
  • vil du opleve at ledere ringer til dig med spørgsmål om personale- og ansættelsesforhold
  • er du en vigtig samarbejdspartner for dine ledere i den daglige personaleledelse
  • følger du med i sygefravær og vejleder om lønforhandlinger, BI-data, arbejdstid og ferie

Rødovre Kommune har KMD Opus som løn- og personalesystem, og Signatur som rekrutteringssystem. Vi har en god BI-løsning, RKiTal, til brug i hverdagen; om økonomi, personale, lønforhold, sygefravær, personaleomsætning og andre nøgletal.

Du får også samarbejde med de faglige organisationer og medarbejderrepræsentanter på området og vi lægger vægt på at have et godt og tillidsbaseret samarbejde og forhandlingsklima, med fokus på at nå til enighed om gode løsninger.

I hverdagen har du og de andre personalekonsulenter et tæt samarbejde med lønkonsulenterne om personaleadministrative opgaver, både om konkrete ændringer og vedligehold i ansættelsesforholdet og om generelle ændringer i fx lokalaftaler. Internt arbejder du også sammen med teamet Vilkår og Arbejdsmiljø om personalejuridiske forhold og arbejdsmiljø.

Om enheden Løn og Personale
Vi er 22 medarbejdere, organiseret i tre teams, som fra 2025 er: Vilkår og Arbejdsmiljø, Personale og Ansættelsesforhold og Løn og Data. Der vil være tre faglige koordinatorer – for lønområdet, personaleområdet og projekter.

Vi samarbejder på tværs af teams, og har en bred sammensætning af kompetencer indenfor HR og arbejdsmiljø. Du bliver en del af teamet Personale og Ansættelsesforhold med reference til personalechefen.

Vi lægger vægt på, at rammerne er ensartede på tværs af kommunen, og vi arbejder med at udvikle vores arbejdsgange med blik for nye metoder gennem brug af RPA og AI.

Ingen kan alt, heller ikke os. Til gengæld kan vi hjælpes ad. Du får en flok kollegaer med fokus på opgaverne, som binder os sammen i et godt fagligt fællesskab. Vi har let til latter og tror på, at resultater går hånd i hånd med trivsel, arbejdsfællesskab, indflydelse og fleksibilitet. Vi sparrer med hinanden, fordi vi ved at det kan gavne med flere øjne på sagen.

Tilsammen har vi stor faglig viden og erfaring med ansættelses- og lønforhold, gode forhandlinger og godt samarbejde med de faglige organisationer, MED-samarbejdet, lederrådgivning ved komplekse personalemæssige udfordringer, systematisk arbejdsmiljøarbejde og om systemunderstøttelse. Den viden og erfaring bruger vi til at understøtte god ledelse på alle niveauer, og til at sikre en stabil drift og udvikle organisationen i en fælles retning.

Vi har et godt kollegaskab og høj faglighed, og vi glæder os til at hjælpe dig med at komme godt fra start hos os, uanset om du er relativt nyuddannet eller har mere erfaring med i bagagen.

Om dig
Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, gerne administrativ, og joberfaring med personaleadministrativ sagsbehandling. Vi lægger vægt på at du har kendskab til det offentlige arbejdsmarked og overenskomster.

Det er en fordel, hvis du kender til barselsområdet eller interesserer dig for det. Det er også en fordel, hvis du har viden og interesse for nye arbejdsmetoder og brug af RPA og AI.

Som person er du venlig og imødekommende, og trives med udadvendt samarbejde med ledere og med dialog med medarbejderrepræsentanter. Du er god til de personaleadministrative opgaver, og til helhedsorienteret samarbejde om opgaverne, både internt og med dine ledere.

Du behøver heller ikke at kunne det hele. Det vigtigste er, at du har relevant baggrund og erfaring, talentet og supplerer vores arbejdsfællesskab fagligt og personligt. Det er også vigtigt, at det giver mening for dig, at du som personalekonsulent er med til at arbejde for en god arbejdsplads til gavn for borgerne i Rødovre Kommune.

Ansøgning, vilkår og rekrutteringsproces
Skriv en kort, motiveret ansøgning, og brug dit CV til at beskrive, hvad du byder ind med.

Send din ansøgning med cv og dokumentation for uddannelse senest onsdag den 26. marts 2025.

Hvis du vil vide mere, før du søger, så læs om din måske kommende arbejdsplads på www.rk.dk. Du er også velkommen til at kontakte personalekonsulent Tine Dalum på telefon +45 3637 7638 eller personalechef Marianne Fæster Nielsen på +45 2333 2300.

Du ansættes efter gældende overenskomst og efter forhandling med din forhandlingsberettigede organisation.

Arbejdsstedet er Rødovre Parkvej 150, 2610 Rødovre. Tiltrædelse senest 1. juni 2025.

Vi tilbyder et selvstændigt job med indflydelse på din hverdag, fleksible arbejdsvilkår med mulighed for hjemmearbejde op til to dage om ugen, og et godt arbejdsmiljø.

Du kommer til at sidde på Rådhuset i lyse lokaler på 1. eller 2. sal med udsigt til Rådhuspladsen i Rødovre – kun 8 kilometer fra Rådhuspladsen i København, og lige ved siden af Rødovre Centrum. Det er let at komme til og fra arbejde, både på cykel, i bil og med kollektiv trafik. Vi har en god kantine og gode personalepolitiske rammer.

Vi inviterer 4-6 ansøgere til samtale efter en vurdering af de faglige og personlige kompetencer i forhold til opslaget.
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler med første og anden samtalerunde i uge 14-17. Vi tager referencer på de kandidater, der går videre til anden samtalerunde – naturligvis efter aftale.

Rødovre Kommune har røgfri arbejdstid. Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet. Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning. Vores stillinger opslås på fuld tid medmindre andet er angivet i stillingsopslaget.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rødovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Løn og Personale, Rødovre Parkvej, 2610 Rødovre

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 26-03-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/b0bc504b-333c-4357-bcda-20c1a2dae5a5

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet